Open repetitie 29 januari

13 december, 2023

Op 29 januari 2024 beginnen we met repetities van de Matthäus Passion voor concerten op 24 maart in PHIL in Haarlem en op 29 maart in Het Concertgebouw. Meedoen? Als je een goede stem hebt, koorervaring hebt en tussen 18 en 60 jaar bent, ben je welkom om kennis te maken op onze open repetitie op maandag 29 januari van 19.30 tot 22.00 in Vrijzinnig centrum Vrijburg.

Ambitieus en veelzijdig

Toonkunstkoor Amsterdam is een ambitieus en veelzijdig concertkoor. Recente concerten zijn onder meer Liebesliederwälzer van Brahms, Koorfantasie en Elegischer Gesang van Beethoven en Petite Messe Solennelle van Rossini. In december 2022 zongen we een nieuw en modern werk van Rick van Veldhuizen, Ausschweifungen.

Toonkunstkoor Amsterdam wordt regelmatig uitgenodigd door professionele orkesten. Het koor werkte de afgelopen jaren samen met o.a. het Residentie Orkest, Nederlands Philharmonisch Orkest, het Nederlands Kamerorkest en het Concertgebouw Kamerorkest.

Matthäus-traditie

Elk jaar zingt Toonkunstkoor Amsterdam Bachs Matthäus Passion op Goede Vrijdag in het Amsterdamse Concertgebouw. Sinds 2008 is ook de jaarlijkse uitvoering op Palmzondag in Phil. (voorheen De Philharmonie) in Haarlem traditie.

Lid worden

We repeteren elke maandagavond van 19.30 tot 22.00 uur in Vrijzinnig centrum Vrijburg in Amsterdam, Diepenbrockstraat 46. Je kunt twee keer vrijblijvend meerepeteren. Als de kennismaking bevalt, kun je een afspraak maken voor een auditie bij de dirigent. Daarbij is altijd ook een bestuurslid aanwezig. De dirigent gaat je stembereik na, de zuiverheid van zingen en je kennis van het muziekschrift. Ook zing je een muziekstuk dat je zelf kiest.

Lees meer informatie over lid worden en audities.